Salam 1Malaysia khas buat Wanita

Salam 1 Malaysia,khas untuk insan yang bergelar Wanita. Maaflah kalau ada yang terganggu dgn artikal berhubung dengan "WANITA" ini.

Just nak memberi info kepada semua kaum wanita, anda perlu prihatin memilih tuala wanita ketika anda menstruation (bahasa pasar nya period @ haid)kerana ketika itulah pelbagai penyakit begitu mudah menyerang anda tanpa anda sedari, mungkin pada peringkat awalnya ia bermula dengan sakit-sakit remeh yang kebanyakan wanita menganggapnya pekara biasa yang sering dialami oleh wanita disekeliling mereka. Doktor sakit puan pun memberikan alasan yang sama, nak tahu tanya sendiri "Doktor Pakar Sakit Puan" yang kurang ilmu tentang bahaya tuala wanita berkualiti rendah yang banyak membanjiri pasaran.

Artikel dari persatuan pengguna pada Julai 2002 telah mendedahkan "Ancaman Toksin" terdapat pada Lampin pakai buang, Tuala Wanita dan Tampon, juga artikal " Tuala Wanita Ancaman Kesihatan Dalam Diam".Info tersebut amat mengejutkan kerana selama ini ramai wanita menganggapkan produk tuala wanita terhasil dari kapas tulin atau bahasa pasarnya terhasil sebagaimana "cotton" dihasilkan. Tanpa mengira asal-usul bagaimana produk tersebut dihasilkan dan menganggap ia sekadar untuk menampung darah kotor, maka harga yang paling murah menjadi pilihan setiap wanita, sedangkan barang yang hendak dijaga itu amat berharga bagi setiap wanita, tidak ada insan didunia ini sanggup menderma alat sulitnya terutama rahim kepada insan lain walaupun mereka sudah mati. Tak caya buat lah kajian sendiri.

Kau orang kan pakar IT kalau anda tidak mahu bergelar Insan Terbiar kerana Tiada Lelaki mengimpikan Wanita yang paras rupa cantik bergaya, bekerjaya tapi alamak rahim nya sudah tiada, mungkin pada mula perkahwinan ia tidak diketahui tapi lama kelamaan Lelaki juga ada naluri untuk mendapatkan zuriat, maka bersedialah untuk membenarkan si Suami menikahi wanita yang lain.

Kajian WHO “World Health Organization” juga menunjukkan 83% wanita terdedah kepada Jangkitan Faraj dimana 62% adalah dari penggunaan tuala wanita berkualiti rendah, dan ini diperkuatkan lagi perangkaan bahawa setiap 2 minit seorang wanita didunia meninggal dunia disebabkan kenser pangkal rahim, “Fabroid, Cervical Cancer”. Mahukah anda menjadi sebahagian perangkaan tersebut?

Jangan hanya berketerampilan rupawan dan jelitawan dengan menyediakan bajet yang tinggi untuk pakaian, hiasan muka, sehinggakan ada yang sanggup bergolok bergadai tapi perhiasan tang alat sulit nya, dicari yang murahan, maklumlah barang pun memang sulit manalah orang tahu. Tapi sedarkah anda bahawa anda telah mendedahkan diri anda kepada segala bentuk kuman dan toksin dari dioksin dengan kepekatan bahan kimianya lebih 20 kali ganda dari Klorox yang biasa digunakan untuk mencuci baju kotor. Tak percaya tak pa,dapatkan artikel tentang dioksin di Google yang disahkan salahsatu punca penyebab kenser pangkal rahim. Artikel tu bukan saya yang terbitkan tapi dari Jurnal Kesihatan Terbitan Universiti seluruh dunia.

Baiklah klu nak tahu lebih lanjut lagi boleh layari http://www.anionpad.blogspot.com/, saya diamanahkan untuk mewar-warkan info ini kerana terlalu ramai wanita yang ada diluar sana menghadapi pelbagai masalah kesihatan hanya berpunca penggunaan tuala wanita berkualiti rendah, tapi sukar untuk meluahkan permasalahan tersebut kepada ibubapa, suami, rakan sebaya sehinggakan penyakitnya menjadi terlalu serius dan mencapai tahap kritikal. Tak pasti tentang perkara ini, buat kajian anda sendiri terhadap teman-teman wanita disekeliling anda.

Ok, biarlah coretan saya setakat ini, tapi ingat akhirkata dari saya “AMARAN KEPADA KAUM WANITA DILUAR SANA, JANGAN BIARKAN DIRI ANDA SEBAHAGIAN DARI STATISTIK ‘W-H-O’ – SETIAP 2 MINIT WANITA TERBUNUH AKIBAT KENSER PANGKAL RAHIM.

Klu nak tahu lebih lanjut contact saya 0162330902

No comments:

Followers

About Me

DAMAQ BIZ- ONLINE MARKET provide the best quality services in helping individuals and companies from all over the world to sell, advertise, market, and promote their items, products or services worldwide at the worlds newly leading online-market, MONSUN-BIZ.COM.